Pomáháme s marketingem těm nejlepším

CRM je zkratka pro Customer Relationship Management, česky řízení vztahů se zákazníky. Jedná se o strategii, proces i nástroje, které firmám pomáhají efektivněji pracovat se zákazníky a budovat s nimi dlouhodobé vztahy. V marketingu hraje CRM klíčovou roli zejména při segmentaci zákazníků, personalizaci kampaní a vyhodnocování chování jednotlivých skupin.

CRM systémy (např. HubSpot, Salesforce, Raynet aj.) slouží k evidenci informací o klientech – například kontaktních údajů, historie komunikace, objednávek nebo reakcí na kampaně. Díky tomu lze zákazníky lépe poznat, zacílit na ně správné sdělení ve správný čas a zvýšit tak pravděpodobnost konverze i celkovou spokojenost.

V marketingových týmech CRM pomáhá např. s automatizací e-mailingu, remarketingem, sledováním vývoje zákaznické cesty a měřením efektivity jednotlivých kanálů. Data z CRM bývají také cenným vstupem pro analýzy a tvorbu person nebo zákaznických segmentů.

Kvalitně nastavené CRM přispívá k lepší zákaznické zkušenosti i vyšší návratnosti marketingových investic.

Zdroje:

What is CRM? A definition + examples. Retrieved 2023-04-10, from
https://www.salesforce.com/crm/what-is-crm/

Customer Relationship Management (CRM). Retrieved 2022-10-18, from
https://www.investopedia.com/terms/c/customer_relationship_management.asp