Pomáháme s marketingem těm nejlepším

GEO neboli optimalizace pro generativní vyhledávače je moderní digitální strategie zaměřená na to, aby se váš obsah, značka, produkty nebo služby objevovaly a byly citovány přímo ve výsledcích generativních AI systémů, jako jsou ChatGPT, Google Gemini, Perplexity AI, Microsoft Copilot a další. Na rozdíl od tradičního SEO, které cílí na přední pozice ve vyhledávačích a zvyšování návštěvnosti webu, se GEO soustředí na to, aby byl váš obsah snadno zpracovatelný, důvěryhodný a relevantní pro umělou inteligenci, která generuje odpovědi na uživatelské dotazy.

Cílem GEO je zvýšit šanci, že AI systém použije váš obsah jako zdroj, doporučí vaši značku nebo přímo cituje vaše informace v odpovědích uživatelům. To je zásadní v době, kdy stále více lidí získává informace přímo z AI platforem, aniž by navštívili konkrétní web.

GEO zahrnuje například:

  • tvorbu jasně strukturovaného a odborně zpracovaného obsahu,
  • implementaci technických prvků (strukturovaná data, schema markup),
  • důraz na důvěryhodnost, odbornost a aktuálnost informací (E-E-A-T),
  • budování digitální reputace a přítomnosti na autoritativních platformách.

GEO je klíčové pro firmy, které chtějí zůstat viditelné a relevantní v éře AI vyhledávání a měnících se uživatelských návyků.

Zdroje