Pomáháme s marketingem těm nejlepším

Infografika je přehledný graficky zpracovaný soubor informací, který čtenářům pomáhá stručně představit důležité informace tak, aby nemuseli přehnaně přemýšlet co to vlastně znamená a co tím chtěl autor říct. Většinou se jedná o piktogramy, grafy případně obrázky nakombinované s čísly nebo konkrétními daty. Termín infografika se často používá v obsahovém i digitálním marketingu, je to z toho důvodu, že všude kolem nás je spousta informací a pokud chcete vyniknout a pokud chcete, aby právě vaše informace si lidé přečetli, můžete zkusit vytvořit kvalitní infografiku a zaujmout.

Co infografika obsahuje a jak má vypadat

Infografika může být vytvořena například na základě psaného textu, může to být tedy vizuální reprezentace psaného obsahu. Vizuální obsah je totiž jeden ze základů úspěšného marketingu, zrakem vnímáme přibližně 80 % podnětů a většina populace má silnější vizuální paměť, tudíž vytvoření kvalitního a vizuálně poutavého obsahu je stěžejní. Infografický marketing jako součást obsahové marketingové strategie může výrazně zlepšit úspěšnost vašich hlavních stránek a seskupení obsahu. Dobrá infografika musí být zaměřena a mít jasnou představu o tom kdo je cílová skupina a jaké bude její hlavní sdělení. Na základě toho se musí volit správná barva, zde můžeme využít barev v marketingu, celý koncept by měl ladit a měli bychom použít vhodnou barvu k tématu, například k informacím o recyklaci použijete například kombinaci hnědé a zelené. Dále je stěžejní nadpis, titulky, výzkumníci z MIT provedli studii sledování očí a zjistili, jak lidé zpracovávají informace. Zjistili, že klíčem k udržení publika jsou dobré titulky. Přitahují vašeho diváka, vysvětlují cestu, kterou se má čtenář vydat, a vzbuzují v něm zájem dozvědět se více. U infografiky je také klíčová jednoduchost a přehlednost.

Použití infografiky

Hotovou infografiku můžeme použít jako doplňující informační obrázek k článkům, sdílet jí na sociálních sítích jako je Facebook, Twitter, Instagram. Na sociálních sítích je dokázáno, že vizuální obsah má větší dosah než jen psaný text. Nebo může být infografika součástí blogových příspěvků, aby bylo čtení obsahu mnohem snazší. Infografiku můžete použít také k doplnění affiliate marketingu na sociálních sítích pomocí srovnávacích infografik produktů, které propagujete.

Zajímavost:

Někdy se diskutuje o tom, že jeskynní lidé byli prvními návrháři infografiky. Proměnili každodenní život v obrazy znázorňující narození, bitvy, divokou zvěř, úmrtí a oslavy. Jedno z nejznámějších míst jeskynních maleb bylo objeveno ve Francii. Stáří maleb v Lascaux se odhaduje na 17 000 let.

Zdroje:

What is an infographic? Infogram. (n.d.). Retrieved May 30, 2022, from
https://infogram.com/page/infographic