Pomáháme s marketingem těm nejlepším

SERP neboli Search Engine Results Page je stránka s výsledky vyhledávání zobrazená internetovým vyhledávačem (např. Google či Seznam) jako odpověď na klíčové slovo / dotaz zadaný uživatelem.

Tyo výsledky vyhledávání jsou uživatelům zobrazeny jako seznam hypertextových odkazů doplněných o textové popisky. Samotné odkazy bývají obvykle zobrazeny v modrém provedení a jejich textace je převzata z titulku (HTML prvek title) dané stránky, pokud vyhledávač nerozhodne jinak.

Na jedné stránce se obyčejně nachází právě 10 neplacených / organických výsledků vyhledávání. K nim vyhledávače zpravidla zobrazují několik relevantních placených reklam.

Strategie, jak umístit firemní webové stránky ve výsledcích vyhledávačů je známá jako optimalizace pro vyhledávače (SEO), někdy také optimalizace dohledatelnosti (Saura, Reyes-Menendez & Van Nostrand, 2020).

Zdroje:

Saura, J. R., Reyes-Menendez, A., & Van Nostrand, C. (2020). Does SEO Matter for Startups? Identifying Insights from UGC Twitter Communities. Informatics, 7(4), 47. doi:10.3390/informatics7040047