Pomáháme s marketingem těm nejlepším

V marketingovém rozpočtu jsou uvedeny všechny finanční prostředky, které podnik hodlá v daném čtvrtletí nebo roce vynaložit na projekty související s marketingem. Marketingové rozpočty mohou zahrnovat výdaje na placenou reklamu, sponzorovaný webový obsah, nové marketingové zaměstnance, registrovanou doménu blogu nebo třeba software pro automatizaci marketingu.

Marketingový rozpočet pro malé podniky

Marketingové rozpočty jsou důležité zejména pro malé podniky. Majitelé malých firem mohou mít nedostatek zkušeností se sestavováním rozpočtů; navíc je pro tyto firmy zásadní, aby při rozšiřování své činnosti udržovaly co nejnižší a nejúspornější náklady.

Přesto může být pro firmy všech velikostí obtížné stanovit marketingové rozpočty.

Kolik by měla společnost vynaložit na marketing?

Digitální média tvoří více než polovinu výdajů na reklamu v USA i ve světě. Patří sem iniciativy, které se zaměřují na publikum na stolních počítačích, vyhledávačích, platformách pro streamování videa, sociálních médiích a mobilních zařízeních.

Vzhledem k úspěchům, které v nich marketéři zaznamenali, byste mohli zvážit, zda plánujete vynaložit alespoň polovinu svého marketingového rozpočtu na některý z těchto digitálních kanálů.[1]

Marketingové náklady – způsoby rozdělení marketingového rozpočtu

Marketingové náklady jsou veškeré výdaje, které společnost vynakládá na prodej, propagaci, rozvoj a marketing své značky. Tyto výdaje mohou zahrnovat reklamu, software a služby, personál a tvorbu obsahu.

Při sestavování rozpočtu je třeba mít na paměti několik položek, které je třeba při plánování marketingového rozpočtu zohlednit.

Příklady marketingových nákladů

1. Software

Pokud jde o digitální nebo i tištěná média, může se hodit software pro tvorbu marketingových kampaní. Existuje několik nástrojů, řídí se do nich nástroje sociálních médií, tvorba designu, Google Ads, Facebook Ads atd. 

Náklady na tyto nástroje mohou rychle narůst, takže se vyplatí vyzkoušet bezplatné možnosti, dokud nebudete připraveni se zavázat k nástroji, který si firma oblíbí.

2. Freelanceři

Pokud máme dočasnou kampaň nebo chceme vyzkoušet novou marketingovou strategii, může se hodit najmout krátkodobého freelancera, než přibereme člověka na plný úvazek.

Freelanceři si obvykle účtují hodinovou sazbu.

3. Noví zaměstnanci

Když přijmeme zaměstnance na plný úvazek, musíme do rozpočtu zahrnout náklady na jejich počítač, technologie, benefity a potřeby související s nástupem. 

4. Reklama

Většina podniků využije nějakou formu online reklamy, ať už prostřednictvím platforem sociálních médií, vyhledávače nebo nativní reklamy. Statistika odhaduje, že v roce 2021 bylo na celém světě přibližně 4,9 miliardy uživatelů internetu. Pokud neinzerujete online, přicházíte o výhodu.

Je třeba zjistit, kolik peněz utratíme za placené reklamy, jako jsou fyzické reklamy, nativní reklamy, sponzorovaný obsah, reklamy ve vyhledávačích a propagace v sociálních médiích.

5. Tvorba obsahu

Když vytváříme obsah, jako jsou videa, fotografie nebo dokonce příspěvky na blogu, musíme mu věnovat placený čas. Content marketing přináší 3x více potenciálních zákazníků než tradiční možnosti, takže se vyplatí věnovat této oblasti finanční prostředky. Je třeba zjisit si, kolik peněz půjde na tvorbu tohoto obsahu, abychom jej mohli podle toho upravit na základě návratnosti investic.

Zdroje:

How to Manage Your Entire Marketing Budget. Blog.hubspot.com. Retrieved May 31, 2022, from https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-manage-marketing-budget-free-budget-templates