Pojem imprese (impression) se používá v internetové inzerci jako ukazatel toho, že daná reklama (reklamní banner) byl uživateli ukázán na webové stránce [1], webová stránka přitom musí vyfiltrovat neplatné načtení stránky, např. od internetových botů [2].
Samotná imprese však nezaručuje, že byla daná reklama skutečně vidět, ale pouze to, že se byla načtena webovým prohlížečem [2]. Pro reklamu, která byla skutečně vidět se používá pojem viewable impression [2][3], který dle standardu musí splňovat podmínky shlédnutí z alespoň 50 % na dobu alespoň jedné sekundy. Ty uznávají největší reklamní společnosti jako Google [3] a Meta [4].
Imprese se využívá k měření dosahů a využívají se i k určení ceny. Mezi nejvíce využívané metriky se počítá CPI (Cost Per Impression) a CPM (Cost per Thousand Impressions) [5].
Zdroje:
[1] Google. (n.d.). Impressions: Definition. Google Ads Help. Retrieved May 31, 2022, from https://support.google.com/google-ads/answer/6320?hl=en
[2] Interactive Advertising Bureau (2014, June 30). MRC Viewable Ad Impression Measurement Guidelines. Retrieved May 31, 2022, from https://www.iab.com/wp-content/uploads/2015/06/MRC-Viewable-Ad-Impression-Measurement-Guideline.pdf
[3] Google. (n.d.). Overview of Viewability and Active View. Google Ads Manager Help. Retrieved May 31, 2022, from https://support.google.com/admanager/answer/4524488?hl=en
[4] Meta. (n.d.). Zobrazení. Centrum nápovědy pro Meta Business. Retrieved May 31, 2022, from
https://www.facebook.com/business/help/675615482516035
[5] Bendle, N. T., Farris, P. W., Pfeifer, P. E., & Reibstein, D. J. (2011). Marketing metrics: The definitive guide to measuring marketing performance. Pearson.