Pomáháme s marketingem těm nejlepším

Banner je grafická forma internetové reklamy. S různými typy bannerů se setkává uživatel téměř na každé webové stránce která nabízí obsah zdarma. Bannery slouží jako nástroj pro zobrazení reklamy a také jako brána k získání více informací které daná webová stránka může čerpat finanční prostředky. Cílem designérů reklam je získání pozornosti uživatelů.

S bannery se pojí pojem Imprese. Imprese v online marketingu je výraz označující počet zobrazení reklamního banneru. Zobrazení však neznamená, že uživatel internetu zaručeně reklamní banner svým zrakem zaregistroval, nebo přijal jeho sdělení. Znamená to však, že www stránka, na které je reklamní banner umístěný byla načtena spolu s bannerem.

Typy bannerů

1. Statický banner – jedná se o obrázek doplněný odkazem. S takovým typem banneru se můžeme setkat na stránce YouTube kde na pravé straně, vedle videa. Je většinou takový banner umístěn.

2. Animovaný banner – obvykle hýbající se obrázek, neboli GIF obrázek

3. Interaktivní banner – reagují na uživatele, například pohybem myši. Může se jednat o jednoduchou hru která nutí uživatele kliknout. Pak je přesměrován na odkaz reklamy.

4. Video banner – Tyto bannery umí přehrát videa, ta se přehrávají zpravidla ve smyčce se ztlumeným zvukem. Uživatel může zapnout zvuk, pozastavit či spustit přehrávání nebo se opět prokliknout na stránky reklamy. Podobné metody používá Instagram nebo TikTok.

5. HTML banner – umožňuje spustit JavaScript a načítat data tak, že na to banner reaguje. Banner pak může reagovat například na změnu počasí.

Výhody bannerů

Výhodou bannerů je jejich snadná distribuce napříč stránkami. Díky PPC systémům jako jsou Google Ads, Seznam Sklik nebo Facebook Ads můžeme banner spravovat na jednom místě a změny se projeví všude kde bude banner vystaven.

Nevýhody bannerů

Uživatelé bannery podvědomě ignorují, protože pro ně nebývají užitečné. Tomuto jevu se říká bannerová slepota.

Část uživatelů má aktivovaný tzv. AdBlock, který tyto bannery i další typy reklam může zablokovat. Banner může hůř cílit na uživatele nejde-li o content marketing nebo není úzce zaměřen na určitou skupinu lidí.

K čemu se bannery hodí

Bannery se hodí pro brand building. Banner použiji pokud mám na reklamu nižší budget a chci rychle a levně zasáhnout velké množství lidí.

Předpoklady pro kvalitní banner

1. Měl by umět upoutat pozornost, případně mít storytelling
2. Měl by být originální a lišit se od jiných
3. Nést ty nejdůležitější a podstatné informace
4. Vyzvat uživatele k akci
5. Být dobře technicky a rozměrově zpracovaný
6. Budovat značku