Marketing sociálních médií (SMM) lze definovat jako formu internetového marketingu, která využívá webové stránky sociálních sítí jako marketingový nástroj. Stal se nejnovější formou marketingu a reklamy pro firmy. Cílem SMM je produkovat obsah, který budou uživatelé sdílet se svou sociální sítí, aby pomohl společnosti zvýšit expozici značky a rozšířit dosah zákazníků. Tento typ marketingu se provádí prostřednictvím různých webových stránek sociálních médií, jako je Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest a další, aby podpořil návštěvnost webových stránek a zapojil uživatele. Za úspěšný marketing na sociálních sítích se považuje, když společnosti vytvářejí obsah, který přitahuje publikum a ostatní jej sdílejí na svých sociálních sítích. Proces sdílení obsahu s ostatními se nazývá eWoM.
Electronic Word of Mouth (eWoM) lze definovat jako jakékoli prohlášení založené na pozitivních, neutrálních nebo negativních zkušenostech potenciálních, skutečných nebo bývalých spotřebitelů o produktu, službě, značce nebo společnosti, které je dostupné prostřednictvím internetu. Díky této nové formě podání existuje větší publikum, se kterým společnosti můžou komunikovat prostřednictvím internetu. EWoM, nazývané také „online doporučení“, ovlivňuje rozhodnutí o všem možném: o nákupu, o tom, který film sledovat či jaké akcie koupit. Aplikace sociálních médií byly pro eWoM odbytištěm, kde zákazníci vyjadřují své myšlenky a názory na různá témata a produkty.
Marketing na Pinterestu funguje podobným způsobem, jako na marketing na Instagramu. Namísto využívání influencerů a celebrit k prezentování produktů to zde dělají společnosti přes firemní účty samy.
Společnost vytvoří na svém profilu nástěnku (board), která funguje v podstatě jako složka. Do této složky následně nahraje obrázky (pins), které v sobě nesou URL informaci. Jediným kliknutím na obrázek jsme přeneseni na internetové stránky dané společnosti, značky či produktu.
Nejčastěji je tento způsob marketingu využíván k prodeji oblečení. Společnosti proto na Pinterest nahrávají fotky buď jednotlivých kusů oblečení, nebo celých outfitů. Rozkliknutím těchto fotek jsou uživatelé přesměrováni rovnou na stránky daného produktu.