TikTok je platforma sociálních médií založená na krátkých videích. Je to místo, kde mohou značky, tvůrci a influenceři vyjádřit svou individualitu a zvýšit povědomí o značce. Výsledkem je, že jde o oblíbenou platformu pro influencer marketing.
I když TikTok sdílí mnoho podobností s populárními platformami, na rozdíl od jiných platforem používá jedinečný vyhledávací algoritmus, který dává každému videu stejnou šanci stát se virálním, bez ohledu na to, jak populární je tvůrce obsahu. To umožňuje rychlé škálování přítomnosti na sociálních sítích, rychlý růst a prakticky neomezené marketingové experimenty.
Mezi běžné marketingové strategie na TikToku patří vytváření organického obsahu založeného na trendech, používání oblíbených hashtagů a začleňování influencerů do propagačních kampaní.
Největší rozdíl mezi TikTokem a jinými platformami sociálních médií, zejména Facebookem a Instagramem, je ten, že domovské stránky posledních dvou se z velké části skládají z lidí, které již znáte a z kanálů, které již sledujete. TikTok to obrací a upřednostňuje videa od tvůrců, které jste nikdy předtím neviděli. (Haenlein, M., Anadol, E., Farnsworth, T., Hugo, H., Hunichen, J., & Welte, D., 2020)
Uživatelské rozhraní TikTok je navrženo tak, aby udrželo lidi v aplikaci co nejdéle, více než kanály jako Facebook a Twitter. S TikTok můžete také přidat „Link in bio“, díky kterému je platforma vhodná pro marketing a prodej.
Zdroje:
Haenlein, M., Anadol, E., Farnsworth, T., Hugo, H., Hunichen, J., & Welte, D. (2020). Navigating the New Era of Influencer Marketing: How to be Successful on Instagram, TikTok, & Co. California Management Review, 63(1), 5–25. https://doi.org/10.1177/0008125620958166