Content marketing česky obsahový marketing je těžké definovat, jelikož neexistuje jednotná definice. Každý zdroj uvádí svoji definici, pro ilustraci uvedu definici od Content marketing institutu:
„Obecně je obsahový marketing umění komunikovat se svými příznivci a zákazníky, aniž byste jim cokoliv prodávali. Je to forma nenuceného marketingu.“
V obsahovém marketingu není důraz kladen na samotný produkt a jeho prodej, ale naopak je kladen na přípravu a komunikaci relevantního obsahu pro zvolenou cílovou skupinu. Hlavním prostředkem v tomto odvětví marketingu je tedy obsah. Důležité je tedy kvalitně připravit obsahovou strategii, podle které se následně realizuje marketingová komunikace. Důležitými prvky obsahového marketingu jsou: copywriting, tvorba grafického a audiovizuálního obsahu. Tento druh marketingu využívají především copywriteři, marketéři, PR pracovníci a digitální agentury.
Formy a nástroje obsahového marketingu jsou např.: blogy, informační články, rozhovory, rady, návody, infografiky, profily na sociálních sítích, podcasty, diskuzní pořady a skupiny, newslettery, soutěže či tematické weby. Tyto nástroje se v obsahovém marketingu používají za cílem: zvyšování povědomí o značce či produktu, informovat o značce, zaujmout a generovat potenciální zákazníky, posilovat loajalitu a vazbu stávajících klientů, zvýšení dosahu komunikace za cenu nižších nákladů či podpora prodeje.