Pomáháme s marketingem těm nejlepším

UX je zkratka pro user experience, do čestiny to můžeme přeložit jako zkušenost uživatele, ale celý význam je myšlený jako zkušenost uživatele při používání digitálních zdrojů. UX je tedy kvalita interakce člověka s online zdrojem, jako je web nebo aplikace. Dobré uživatelské prostředí znamená, že digitální zdroj se snadno a příjemně používá a má vysokou uživatelskou spokojenost. Společnosti mohou optimalizovat UX design svých webových stránek a aplikací, aby spotřebitelům usnadnily získávání informací nebo například nákupy. Toto může probíhat ať už na mobilním telefonu nebo počítači. UX design funguje jako způsob, jakým může firma nebo konkrétní značka efektivně komunikovat své hodnoty svým zákazníkům.

Jak UX vypadá

Webový zdroj s dobrým UX designem obvykle obsahuje velká tlačítka, tučný text a popisné ikony, které uživatele nasměrují, jak jej prozkoumat. Jeho jednoduchost pomáhá spotřebitelům přesně vědět, kde hledat a na co kliknout, aby našli informace, které chtějí. Dále by měl být rychlý a mít logickou strukturu a velmi intuitivní použití. Dále by měl být kompatibilní jak s počítačem, tak s mobilním zařízením.

Dobrý UX design je pro uživatele vizuálně přitažlivý prostřednictvím barev, vzorů, textur, tvarů, písem, obrázků a další grafiky. Webové zdroje, které jsou estetické, mohou uživatele potěšit a pomoci jim zapamatovat si značku. Zapamatovatelnost značky může uživatele přimět k tomu, aby se znovu vrátili k používání webové stránky a sdíleli ji s přáteli. Společnosti si mohou najmout grafické designéry nebo využít psychologii barev, aby jejich webové stránky byly vizuálně poutavé.

UX v marketingu

Aby společnosti v dnešní době přilákaly a udržely zákazníky, obvykle potřebují webové stránky. Mnoho moderních spotřebitelů tráví na internetu několik hodin denně, často se o firmách dozvídají prostřednictvím reklam na internetu a na sociálních sítích a obvykle chtějí mít možnost objednat si produkty online. Mít internetový obchod, který je příjemné používat, může společnosti pomoci dosáhnout a rozšířit své trhy. Vzhledem k tomu, že cílem marketérů je často dosáhnout vysokého konverzního poměru, obvykle mohou dosáhnout svého cíle navržením výkonného UX.

V posledních letech také došlo k obrovskému nárůstu používání chytrých telefonů. Moderní spotřebitelé mohou používat své mobilní telefony kdykoli a kdekoli k zasílání zpráv přátelům, navštěvování sociálních sítí, kontroly e-mailů, vyhledávání informací a nakupování. Společnosti s webovými stránkami, které jsou kompatibilní s mobilními zařízeními, což znamená, že je uživatelé mohou snadno vidět a procházet je na malých obrazovkách svých chytrých telefonů, mohou oslovit mnoho dnešního publika. Dobré uživatelské prostředí často vede ke zvýšení povědomí o značce, vyššímu počtu nákupů a vyšším příjmům pro online podniky.

Příklad

Zákazník navštěvující webovou stránku restaurace pravděpodobně chce vidět její menu a může chtít zjistit její adresu a telefonní číslo, aby ji mohl navštívit nebo si objednat. Restaurace může použít UX k následujícímu:

  • Optimalizace webu pro mobilní použití
  • Zvyšování použitelnosti a bezpečnosti platebních procesů (restaurace co dováží jídlo a má platbu online)
  • Automatizace funkcí webových stránek, aby byly pro uživatele pohodlnější

Zdroje:

Author Maurizio Pittau. (2021, June 30). The value of user experience in digital marketing. Maurizio Pittau. Retrieved May 30, 2022, from https://www.mauriziopittau.it/digital-marketing/the-value-of-user-experience-in-digital-marketing/

Trevin Shirey ~ 6 minutes to read. (n.d.). Why user experience matters to marketing: Web design. WebFX. Retrieved May 30, 2022, from https://www.webfx.com/blog/web-design/user-experience-matters-marketing/

Vujasin, M.N. (2021, April 7). 5 reasons why UX should be a priority for digital marketers. Paldesk. Retrieved May 30, 2022, from https://www.paldesk.com/5-reasons-why-ux-should-be-a-priority-for-digital-marketers/